school

Therapie, coaching & welzijn

      voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen

verrijk je kennis,

 vergroot je impact


Remember: everyone in the classroom has a story that leads to misbehavior or defiance.

9 times out of 10, the story behind the misbehavior won’t make you angry.

It will break your heart.


Annette Breaux

Bij Evyta geloven we in de kracht van kennis en de impact die goed geïnformeerde leerkrachten kunnen hebben op het welzijn van hun leerlingen.

Daarom bieden wij gespecialiseerde psycho-educatie aan, gericht op het vergroten van de kennis van leerkrachten over cruciale thema's zoals emotionele intelligentie, welzijn, trauma en ADHD.


Elke dag staan leerkrachten voor de uitdaging om niet alleen academische kennis over te dragen, maar ook om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren voor hun leerlingen. Door inzicht te krijgen in de psychologische en emotionele processen die hierbij komen kijken, kunnen leerkrachten effectiever reageren op de behoeften van hun leerlingen.


Onze workshops en trainingen zijn ontworpen om praktische en theoretische kennis te bieden die direct toepasbaar is in de klas. Van het herkennen van signalen van trauma tot het ontwikkelen van strategieën om leerlingen met ADHD te ondersteunen, onze workshops en trainingen bieden waardevolle tools en inzichten.

Deze worden geleid door ervaren professionals met een diepgaande kennis van de psychologische en educatieve behoeften van leerlingen.

We bieden op maat gemaakte trainingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van uw school en team.

Door te investeren in de ontwikkeling van uw leerkrachten, investeert u in een betere toekomst voor uw leerlingen.


Neem vandaag nog contact (per mail) of via het contactformulier met ons op om te ontdekken hoe onze psycho-educatie uw school kan versterken en een positieve verandering kan teweegbrengen.


Samen kunnen we een verschil maken!




Het is van vitaal belang om signalen van agressie in de klas te herkennen, omdat het een eerste stap is naar effectief omgaan met deze uitdagende situaties. Wanneer leraren de signalen van agressie kunnen identificeren, kunnen ze proactief ingrijpen voordat de situatie escaleert. We bieden leraren praktische tools en strategieën om agressie te de-escaleren. We bieden handvaten over hoe je vroegtijdig kunt ingrijpen, conflicten kunt verminderen en positieve relaties kunt bevorderen.

We gaan dieper in op wat er schuilgaat achter het gedrag van leerlingen. We leggen de nadruk op het onderscheid tussen wat leerlingen kunnen en wat ze aankunnen, met de intentie om een dieper begrip te ontwikkelen van hun emotionele behoeften en capaciteiten.

Door deze benadering kunnen leraren leren om niet alleen het oppervlakkige gedrag te zien, maar ook de onderliggende emoties en behoeften te (h)erkennen. Dit stelt hen in staat om empathisch en doelgericht te reageren, waardoor ze een ondersteunende omgeving kunnen creëren waarin leerlingen zich gehoord, begrepen en gesteund voelen.


Trauma kan een aanzienlijke invloed hebben op het geheugen van kinderen.

Kinderen die traumatische ervaringen hebben meegemaakt, kunnen moeite hebben met concentratie, informatie verwerken en het onthouden van leerstof.

Deze impact kan het leren belemmeren en het gedrag en de prestaties in de klas beïnvloeden.

Wij bieden enkele fundamentele inzichten in het fenomeen trauma en tips aan voor het creëren van een ondersteunende en begripvolle omgeving zodat ook jij als leerkracht kan bijdragen aan het herstel van deze kinderen en jongeren.


Verbindende communicatie met zowel ouders als leerlingen legt de basis voor een positieve en ondersteunende leeromgeving.

Sterke relaties tussen leerkrachten en leerlingen zijn van onschatbare waarde voor effectief leren en gedrag. Leerlingen voelen zich gehoord, begrepen en gewaardeerd, wat hun betrokkenheid bij het leerproces vergroot en hun motivatie stimuleert.

Tegelijkertijd bevordert verbindende communicatie met ouders een partnerschap tussen thuis en school. Dit leidt tot een positief schoolklimaat en een grotere kans op succes voor alle leerlingen.

ADHD, autisme, gedragsproblemen, faalangst, dyscalculie,... maar een korte greep uit een lange opsomming van mogelijke stoornissen of problemen die een kind kan ervaren. Maar meestal hebben ze iets gemeen: je niet goed in je vel voelen. En daar begint het nu net allemaal mee! Je goed in je vel voelen is een noodzakelijke voorwaarde, met of zonder label, om goed te kunnen functioneren in (én buiten de klas).

Maar hoe doe je dat, zorgen dat leerlingen zich goed in hun vel voelen? Hoe praat je er met ouders over? Hoe kan je zelf een bijdrage leveren? Samen gaan we op pad om dit overkoepelende thema verder uit te spitten!

Een groot stuk van hun dag brengen leerlingen op school door. Je goed in je vel voelen is 1 zaak. Een andere is een positief klasklimaat.

Wat is dat precies, een positief klasklimaat?

Hoe ga je hiermee concreet aan de slag?

Hoe ontdek je de talenten van je leerlingen en hoe kan je ze inzetten?

Hoe creëer je veiligheid? Hoe ontwikkel je een anti-pest protocol?

Ontdek hier meer over in de workshop ‘positief klasklimaat’!

Attention deficit (hyperactivity) disorder, kortweg ADHD, is ondertussen gekend bij velen. Vaak zien we symptomen als vergeetachtigheid, snel afgeleid zijn of druk gedrag.

Maar wat gebeurt er nu juist in het hoofd van zo’n kinderen?

Hoe kan je hun denken en handelen als leerkracht beïnvloeden?

Op interactieve wijze gaan we samen aan de slag en ontdekken we alles over het ADHD brein.

Ontdek hoe je na een conflict weer een positieve en productieve sfeer in de klas kan creëren met onze workshop herstel na conflict. Speciaal ontworpen voor onderwijsprofessionals, biedt deze workshop praktische tools en strategieën om conflicten op te lossen, relaties te herstellen en een veilige, ondersteunende leeromgeving te bevorderen. Versterk je vaardigheden in communicatie, empathie en bemiddeling, en help je leerlingen om samen sterker verder te gaan.

Investeer in een harmonieuze toekomst voor jouw klas!

Versterk de teamgeest, communicatie en probleemoplossende vaardigheden van het lerarenteam!


Treed uit je comfortzone en werk samen met je team om uitdagende puzzels op te lossen, raadsels te ontcijferen en verborgen aanwijzingen te vinden.


Ontdek de kracht van samenwerking terwijl je onder druk staat om te ontsnappen binnen de gestelde tijd.


Je kan bij ons team steeds terecht voor een consultgesprek over de diverse thema’s die in deze flyer aan bod komen evenals voor psycho- educatie omtrent ASS & hoogbegaafdheid.

contactformulier